Aromaterapi Boleh Bantu Anda Tinggal Sihat

Aromaterapi Boleh Bantu Anda Tinggal Sihat

Aromaterapi Kesihatan

Aromaterapi adalah penggunaan terapi minyak pati dari tumbuhan untuk keperluan penyembuhan dan promosi semua kesihatan -round. Berabad-abad kerja dan amalan telah membawa seni aromaterapi ke tahap yang sangat halus.

Terdapat dua idea utama yang berkaitan dengan bagaimana aromaterapi berfungsi. Salah satu sebab diterima sangat universal adalah bahawa minyak pati digunakan dalam aromaterapi mempunyai keupayaan untuk merangsang sistem limbic. Ia ini tidak melalui enlivenment saraf pencium dalam hidung.

Sekarang, sistem limbic adalah bahagian otak yang terlibat dengan pengawalan emosi, tingkah laku, ingatan jangka panjang dan olfaction atau bau. Sistem limbic juga berkenaan dengan peraturan kadar jantung, tekanan darah, pernafasan, tahap tekanan dan keseimbangan hormon.

Maklumat ini menerangkan dan benar-benar merungkai privasi diselubungi sekitar akibat aromaterapi untuk beberapa abad. Prinsip mudah adalah bahawa ia cenderung untuk menggalakkan yang rasa kepuasan dengan terus menarik dan memberi kesan ke atas baki yang rapuh antara hormon.

Idea kedua juga berkait rapat dengan yang pertama adalah bahawa minyak penting yang digunakan dalam aromaterapi berfungsi sebagai pemangkin untuk membuat keseimbangan yang rapuh yang mahu menjadi antara sel-sel dan banyak organ-organ dan sistem badan.

Amalan perubatan Semasa mengakui bahawa terdapat keperluan untuk keseimbangan yang rumit ini, dan bahawa akibat perubahan dalam keseimbangan kerap yang nyata seperti apa yang lebih dikenali dengan istilah bunga penyakit 'psiko-somatik.

Asas ini membantu untuk memberikan penjelasan untuk manfaat kesihatan pelbagai aromaterapi.

Penggunaan Aromatherapy dalam Merawat Tekanan

Berikut minyak penting Clary bijaksana, Rosemary, Geranium, Chamomile dan Lavender telah terbukti berguna dalam menggalakkan melegakan tekanan bersantai.

Penggunaan Aromaterapi Kebimbangan & Pengurusan Fury

Minyak pati yang telah diperjuangkan dalam tekanan dan kemarahan pengurusan termasuk ylang-ylang, kemenyan, melati dan Jintan saru antara lain. Ramai daripada minyak ini juga berfungsi sebagai penawar untuk kemurungan. Juniper berry telah dilaporkan menjadi amat membantu dalam pengurusan kemarahan gemuruh.

Penggunaan Aromaterapi Pengurusan Insomnia

Insomnia adalah salah satu penyakit utama manusia moden. Aromaterapi telah didapati membantu dalam rawatan penyakit ini. Ini adalah layak sebutan kerana ia cenderung untuk menimbulkan pelbagai penyakit tekanan -related lain. Sandalwood telah ditemui untuk menjadi sangat membantu dalam pengurusan tidak dapat tidur atau tidak dapat tidur.

Penggunaan Aromaterapi Pengurusan Ketegangan Saraf

Dengan kemelesetan ekonomi yang sedia ada dunia, kehilangan pekerjaan besar dan isu-isu kewangan, ketegangan saraf adalah isu utama sekarang pasti akan meningkat. Aromaterapi telah sangat berguna dalam pengurusan ketegangan saraf. Antara yang diperlukan yang mempunyai berubah menjadi berguna dalam hal ini merangkumi kayu manis, lavender, selasih, melati dan lain-lain

Penggunaan Aromaterapi Pengurusan Serangan panik

Episod panik biasanya dibezakan oleh permulaan yang tidak dijangka tekanan sengit. Beberapa kombinasi minyak tertumpu telah menyokong untuk keadaan ini. Ia termasuk mawar dan lavender atau neroil dan lavender atau minyak dan kemenyan meningkat.

Satu fakta yang serta-merta menonjol dari yang tersebut di atas adalah bahawa, banyak minyak pati yang seolah-olah menjadi berguna dalam pengurusan pelbagai penyakit. Ini mempunyai kecenderungan untuk menyokong pendapat penyebut yang standard untuk banyak keadaan ini. Penyebut yang tekanan. Tidak hairanlah, orang ramai melihat aromatherapists moden sebagai pengurus tekanan.

Akhirnya, ia adalah penting untuk berunding aromatherapists berkelayakan sebelum pencampuran ini minyak tertumpu untuk menjamin keselamatan dan keberkesanan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar