Cara semulajadi Merawat Asid Reflux - Jangan Gunakan Antasid Lagi Dengan ini Rahsia

Cara semulajadi Merawat Asid Reflux - Jangan Gunakan Antasid Lagi Dengan ini Rahsia

Persoalan juta dolar adalah 'bagaimana untuk merawat secara semulajadi refluks asid?' Malangnya, rata-rata orang berpendapat bahawa antasid adalah satu-satunya cara untuk menyembuhkannya! Mereka sangat salah!

Dalam artikel ini, anda akan mempelajari beberapa petua yang boleh syarikat-syarikat anti-asid benar-benar muflis jika setiap pesakit refluks diamalkan rahsia refluks.

Sememangnya Merawat Asid Reflux

Rahsia 1 - Gastro Esophageal Reflux Disease (GERD) biasanya dikenali sebagai refluks asid dan biasanya disebabkan oleh sfinkter yang lemah lebih rendah esophageal (LES). Tanpa pergi ke terperinci banyak, LES adalah flap otot yang berada di atas perut. Tanggungjawabnya adalah untuk membolehkan makanan di dalam perut dan tetap di sana. Malangnya, LES menjadi lemah sepanjang tahun penggunaan dan tabiat makan yang tidak betul.

Walau bagaimanapun, anda boleh menguatkan sfinkter anda melalui latihan yang mudah dan beberapa cara mudah. Sebagai contoh, madu telah ditunjukkan untuk membaiki tisu yang rosak dan boleh membaiki tisu sfinkter. Anda perlu menghisap 3 sudu madu setiap hari dan terutama sebelum anda pergi tidur.

Rahsia 2 - Apa tumbuhan adalah sangat membantu apabila anda terbakar? Mudah-mudahan anda berfikir lidah buaya. Lidah buaya adalah penawar semula jadi untuk membakar kerana ia mempercepatkan proses penyembuhan tisu yang rosak. Mujurlah, terdapat jus aloe vera yang telah terbukti untuk merawat refluks secara semula jadi dengan membaiki tisu sfinkter dan esofagus.

Anda boleh mengambil jus ini di mana-mana kedai makanan kesihatan.

Rahsia 3 - Terdapat banyak perubahan gaya hidup yang boleh membantu GERD anda. Tips mudah seperti merehatkan semasa anda makan dan perlahan adalah sangat penting. Anda juga harus cuba untuk mengelakkan alkohol, minuman berkarbonat, dan makanan pedas sehingga simptom reda.

Rahsia 4 - Penyembuhan esofagus anda calar juga boleh membantu. Sehingga refluks anda berkurangan, anda perlu cuba untuk mengelakkan keras, makanan rangup yang akan mencalarkan esofagus anda. Esofagus ialah tiub yang membawa makanan ke perut. Elakkan bijirin, roti bakar, kerepek, pretzel dan bar granola.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar