Berjangkit Mono Remedy - Vitamin dan Mineral

Berjangkit Mono Remedy - Vitamin dan Mineral

Selain dari yang lain dan minum banyak air, tidak banyak lagi yang doktor purata akan memberitahu anda tentang bagaimana untuk mendapatkan lebih mononucleosis. Mujurlah ada pelbagai ubat semula jadi yang boleh anda gunakan untuk mempercepatkan pemulihan anda.

Tujuan ubat mono berjangkit yang berkesan adalah untuk melakukan salah satu daripada perkara-perkara berikut: meningkatkan imuniti anda, mengembalikan tenaga anda atau membersihkan hati dan sistem limfa.

Mari kita lihat pada vitamin dan mineral yang boleh membantu anda bangkit daripada mono.

Vitamin C mungkin adalah ubat mono berjangkit terbaik yang diketahui. Ia membantu meningkatkan kekebalan tubuh dengan meningkatkan pengeluaran dan kecekapan sel-sel darah putih - sel-sel yang memusnahkan virus dan membersihkan ia dari badan anda. Vitamin C juga yang kuat anti-radang yang boleh melegakan kesakitan dan bengkak sakit tekak, bengkak kelenjar, dan otot yang menyakitkan.

Vitamin A dan E adalah antioksidan yang kuat yang boleh membantu pemulihan anda daripada mono. Vitamin A adalah ubat mono berjangkit penting kerana ia membantu membaiki sel-sel rosak lapisan mulut, tekak dan membran mukus. Ia boleh diambil sebagai vitamin A atau pelopor beta-karotena itu.

Zink adalah satu lagi nutrien yang terkenal untuk penyembuhan jangkitan. Ia berhenti virus daripada membiak dan memasuki sel-sel anda, dan juga menjadi kuat anti-radang. Zink apabila diambil dalam bentuk permen dan larut dalam mulut adalah ubat terbaik untuk sakit tekak.

Anda tidak boleh melihat magnesium lalu dan kompleks B untuk membantu memberikan anda tidur malam yang baik dan memulihkan tahap tenaga anda. Magnesium juga boleh melegakan sakit otot dan sakit yang biasa di peringkat akut penyakit ini.

Dos yang betul ubat mono berjangkit akan berbeza-beza mengikut umur, keterukan penyakit anda dan berapa lama anda telah jatuh sakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar